Aytthaya- Phitsanouk

27 september 2018 - Phitsanulok, Thailand

Donderdag 27 September, wat een harde matrassen hadden we :-( heel bevordelijk voor je rug en nachtrust..... Vanmorgen half 8 vertrokken om te beginnen aan 435 km per bus naar het volgende hotel.
Maar eerst gingen we nog wat tempels bekijken.
Onze eerste stop de oude “ eerste “ hoofdstad van Thailand Ayutthaya.
Deze is voor een gedeelte afgebrand dit kwam door de oorlog met  Birma en alle boeddha beelden zijn onthoofd door de Amerikanen ten tijden van de Vietnam oorlog . Doordat het een sobere kleur had straalde het daardoor rust uit. Na een half uur gingen we verder met de bus en de volgende stop van “ tempels van wat chaiwattana” Hier is een ook gedeelte van de oude stad, maar hier is wel al restauratie gedaan.

Na een half uur weer in de bus om naar onze lunch plaats te gaan.  Hierna gingen we vertrekken naar ons hotel ( mayflower grande )hier kwam wij 18:15 aan. Wij hadden een uurtje de tijd om te douchen en om te kleden , want we gingen met de hele groep Riksja rijden en dineren.
Morgen vertrekken we om 8 uur naar het volgende hotel  In Chang Rai.