Dag 7 & Dag 8

26 maart 2024 - Malang, Indonesië

Dag 7 :

wij werden om 8 uur opgehaald en gingen met een groepje van 7 gingen wij fietsen. ( dit was een extra excursie die je erbij kon boeken) . Wij hebben 2 uur gefietst door de reisvelden en kleine straatjes. Het was even heerlijk om je anders te verplaatsen dan een bus of je benenwagen . Wij hadden Joe de reisleider weer mee wij hadden hem ook bij de Prambanan rondleiding , deze man is zo enthousiast en kan heel goed nederlands praten. Toen wij terug kwamen hebben wij de duurste kopje koffie mogen nuttigen.
Deze koffie wordt gemaakt van de uitwerpselen van de civetkat . De koffiebonen worden door de lokale bevolking handmatig uit de uitwerpselen gehaald en worden vier tot zeven dagen gedroogd. Vervolgens worden de koffiebonen gewassen en licht gebrand en verwerkt tot Kopi Luwak.
Ralph en ik hadden echt een aparte smaak verwacht of iets dat je dacht dit is het geld waard. Maar dit was zeer terleurstellend.

Vanuit hier gingen wij naar het hotel terug om de groep op te gaan halen ( wij haden 10 minuten om op te frissen en weer verder te gaan) . Wij gingen opweg naar een zilversmid , hier lieten ze zien wat voor fijn zilverwerk zij maken en tevens ook de buddha to buddha armbanden.
Deze dag was ingericht voor handwerk , want hierna gingen wij naar een bekende batik artiest, hij exposeert ook  2x per jaar in Nederland tijdens de Pasar malam.

Daarna op weg naar het waterpaleis van de Sultan , maar deze was helaas gesloten want de neef van de Sultan was die dag overleden.

In de avond heerlijk gegeten aan het zwembad bij ons hotel.

Dag 8 :

vandaag vertrokken wij om 7:45 voor een lange busreis van ongeveer 400 km naar Malang.
De busreis was zwaar en lang en dit hotel is compleet anders die diegene hiervoor.

Jouw reactie