Dag 5 & Dag 6

26 maart 2024 - Yogyakarta, Indonesië

Dag5 :

wij moesten vroeg uit de veren , wij vertrokken 5:55 naar het station en de trein vertrok om 6:55
De treinreis duurde 7,5 uur en bracht ons naar Yogyakarta, tijdens deze treireis genoten van de mooie landschappen .
Kregen een heerlijke javanaase lunch in de trein en zaten in goed in stoelen en veel beenruimte.
Aangekomen in Yogyakarta gingen wij eerst nog langs de tempel Prambadan, deze tempel is een hindoe tempel.
Deze tempel bestaat uit diverse kamers waar de beelden van oa. Shiva en Ganesha staan. Ze zeggen als je Shiva een aantal keren streelt dat je een aantal jaren jonger erop wordt ( dus je  begrijpt wat ik heb gedaan :-) ).
Daarna door naar ons hotel Kiyama hotel , een zeer mooi hotel middenin het centrum. Hier blijven wij 3 dagen.

Dag 6 :

om 8:00  vertrokken wij naar  het Paleis van de Sultan. We gingen naar een bepaald punt met onze bus en moesten overstappen in  kleine groene busjes ( deze zijn van de Sultan ) . De Sultan heeft 60 % van Yogykarta in zijn bezit de andere 40% is van de staat.
Het gebied is heel uitgestrekt met veel ontmoetingsplekken voor belangrijke en hoge mensen uit de hele wereld.
Er is een vertrek voor zijn dochters en een aparte vertek voor de zonen, zij mogen eerst met elkaar opgroeien totdat de zonen besneden worden en dan worden de zonen en dochters apart gehouden.
Wij zijn daarna gaan lunchen in een restaurant van de Sultan , heerlijk gegeten ( buffet ).

Daarna vertrokken wij naar de Borobudur hadden om 11:30 uur een afspraak ( dit is omdat er maar 800 personen per uur mogen komen  ) . Wij kwamen binnen en moesten onze schoenen uit doen en kregen een tasje met bamboe slippers en een flesje water mee.
Deze dag was het echt heel warm ( strak blauwe lucht en de zon ) . Wij moesten eerst 150 meter lopen  naar de Borobudur en toen begonnen wij aan de 150 treden omhoog.
Wat is deze tempel indrukwekkend wetende dat zij deze hebben gebouwd zonder machines. Deze tempel is een boedistische tempel , maar zonder kamers .

1. Simone:
    26 maart 2024
    150 treden?! Respect hoor !

Jouw reactie